چند هفته پیش بود که هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی Final Fantasy 15 گفت که اسکوئر انیکس قصد دارد این بازی نقش آفرینی را برای کنسول سوییچ نینتندو هم عرضه کند. امروز در جدیدترین اخبار بازی اطلاعاتی از ایده اولیه برای ساخت پورت این بازی در کنسول هیبردی نینتندو منتشر شده، با این حال اطلاعات مذکور فعلا در حد برنامه ریزیهای اولیه هستند و استفاده از آنها تایید نشده است.
در ابتدا شاهد حدس و گمانهایی هستیم که خبر عرضه نسخهای از بازی به نام Final Fantasy 15: Pocket Edition برای نینتندو سوییچ را میدهند؛ یک بازی فرعی موبایلی که داستان اصلی بازی را در ۱۰ قسمت سریالی روایت خواهد کرد و برای صفحههای لمسی طراحی خواهد شد. جدا از این برنامه، به نظر میرسد اسکوئر انیکس در تلاش است تا بتواند نسخه کامل و اصلی بازی را روی سخت افزار نینتندو سوییچ اجرا کند. تاباتا در مصاحبه اخیر خود با یوروگیمر در این رابطه توضیح داد:
در واقع مشغول انجام یکسری تحقیقات فنی بسیار تخصصی هستیم تا ببینم در حال حاضر چه چیزی امکان پذیر است. در شرایط کنونی که به سر میبریم، ما این تحقیقات را انجام دادیم و پیش از تصمیمگیری متوجه شرایط شدهایم. در حال حاضر وسط گفتگو برای گرفتن تصمیم نهایی هستیم و اینکه چگونه بتوانیم عرضه [بازی] را برای سوییچ تحقق بخشیم.
وی افزود:
• مورد دیگر اینکه شما نسخه موبایل و نسخه کامپیوتر را میبینید، یکی از مواردی که برایش ارزش قائل هستیم بهبود روش تجربه بازی برای سخت افزار منحصر به فرد است، نه اینکه برای همه پلتفرمها از یک روش عمل کنیم. در حال حاضر نمیتوانیم از چیزی رونمایی کنیم، هنوز به نتیجه نرسیدیم که کدام روش بهترین خواهد بود. فعلا یک گفتگوی بسیار باز و صادقانه با نینتندو پیرامون گرفتن بهترین تصمیم داریم. همه چیز تحت بررسی است.
جدا از اسکوئر انیکس، هفته گذشته در اقدامی غافلگیرکننده، کمپانی بتسدا هم اعلام کرد که قصد دارد بازی doom وبازی Wolfenstein 2: The New Colossus را برای نینتندو سوییچ عرضه کند. موردی که طرفداران را برای عرضه بازیهای نسل حاضر برای کنسول هیبردی نینتندو امیدوار کرد. هنوز مشخص نیست که این اتفاق برای بازی Final Fantasy 15 هم رخ میدهد یا خیر، اما مشخص است که اسکوئر انیکس برای رسیدن به این دستاورد تلاش میکند. تاباتا در ادامه توضیحاتش گفت:
حقیقتش را بخواهید، هنگامی که تست فنی گرفتیم تا ببینیم میتوانیم از انجینی که برای ساخت نسخه کنسولی استفاده کردیم، برای سوییچ هم استفاده کنیم، نتایج چندان رضایتبخشی دریافت نکردیم.
وی افزود:
• نتیجه چیزی نبود که از یک بازی کامل میخواهید. البته این صحبت به این معنا نیست که از انجام اینکار منصرف شده باشیم، ما به گزینههای دیگر هم نگاه میکنیم، برای مثال شخصیسازی انجین. برای اینکه درک بهتری از میزان باز بودن گفتگوهایمان داشته باشید، خوب است بدانید در حال حاضر با کمپانی اپیک گیمز هم صحبت میکنیم تا ببینیم امکان ساخت چنین چیزی وجود دارد و اگر قصد ساخت نسخه سوییچ را داشتیم با آنها همکاری کنیم. محیط انجین آنریل آنها واقعا شگفت انگیز و بسیار کارآمد است. بایستی تمامی گزینهها روی میز باشد، بدون آنها امکان ندارد بتوانیم تصمیم درستی در مورد این پلتفرم بگیریم.
خود شخص تاباتا هنوز کنسول سوییچ را در ژاپن خریداری نکرده، مکانی که سوییچ از محبوبیت فوق العادهای برخوردار است و تاباتا هم قصد دارد در تعطیلات کریسمس یکی برای خود خریداری کند.
کانال تلگرام ما
.
برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید
.
صفحه اینستاگرام ما :
.
برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید